maandag 19 januari 2009

chatten

Mijn coach merkte, alert als zij is, op dat ik over ding 14 nog niets heb geschreven. Dat klopt. Mijn chat-ervaringen zijn niet erg groot. Ik heb wel een s een uurtje meegekeken met de aladin-chat. En medelijden gekregen met de collega's die deze vragen moeten beantwoorden. Misschien was het toevallig, maar wat mij vooral opviel is dat je van de vragen die binnenkwamen niet zeker kon weten of ze wel serieus waren. Kinderen en jongeren gebruiken chatten natuurlijk vooral ook voor hun plezier. Zoals wij vroeger een vreende opbelden met een grappige of brutale vraag, zo gebruiken kinderen de chat. Wat is er leuker om een 'plaag-vraag' te sturen naar de bibliotheek en dan kijken wat er wordt geantwoord... Lachen jôh. Ik neem aan dat het merendeel van de vragen wel serieus is anders houden mijn collega's geen goed humeur. Mijn persoonlijke ervaring is ook niet heel groot. Ik heb bij een vriend weleens ge-msnd. Erg leuk! vooral dus het ouwehoeren!!! Maar ook handig om even contact te hebben met een bekende en bijvoorbeeld een afspraak te maken.

1 opmerking:

Mirjam zei

Dank! Nog een paar dingen te gaan, Marjan! Succes en groetjes,
Mirjam