Zo, dit was het dan... 23 dingen!Het was heel erg leuk om ermee aan de slag te gaan (iets wat ik anders beslist niet zou hebben gedaan) en ik denk dat er vele toepassingen mogelijk zijn voor mijn werk. Met name ook als toevoeging aan leesbevorderingsprojecten: een blog, een wiki, Library Things... Ik heb door de tijdsdruk niet erg vaak gereageerd op anderen en dat is wel jammer, want het gevolg is dat vooral Mirjam kijkjes bij mij heeft genomen (waarvoor heel veel dank!) en verder maar weinig. Gelukkig heb ik die teller erop staan...
Vooral de eerste dingen heb ik met heel erg veel plezier gedaan: knutselen met foto's en widgets vind ik verschrikkelijk leuk. Er gaat wel enorm veel tijd in zitten en ik merk ook dat als je een tijdje geen toepassing hebt gebruikt, de werkwijze soms heel anders is, of dat je opeens moet gaan betalen, of dat de site niet meer bestaat... (nou ja... typisch internet dus!)
Ik maak me wel zorgen over privacy. Dat heb ik ook wel laten merken op mijn blog. Het enorme enthousiasme van collega's vind ik soms wel 'een beetje dom'. We willen ons profileren als behoeders van 'mediawijsheid' en zelf consumeren we alles kritiekloos!
Ik denk dat we deze 'dingen' en meer ook aan onze klanten moeten gaan leren. Ik heb gehoord dat er al een 23 dingen voor leerkrachten PO in de maak is, maar ik denk zeker ook aan individuele klanten. Ik heb een goede vriend die computerfanaat is. Ik dacht dat hij alles wat ik heb geleerd wel zou weten. Maar dat was dus helemaal (!) niet het geval. Laten we niet bescheiden zijn , maar onze kennis delen...

1 opmerking:
Yes, je hebt de eindstreep gehaald! Van harte gefeliciteerd daarmee. Ik heb je blog met veel plezier gelezen en ook weer het een en ander geleerd, omdat jij soms veel dieper in bepaalde toepassingen duikt dan in. Leuk!
Een reactie posten