zaterdag 3 januari 2009

wiki


Vandaag gewerkt aan de wiki. Een héél klein tekstje gemaakt op de 23 dingen wiki over mijn favoriete vakantiebestemming: de Dolomieten. Ook heb ik een kijkje genomen bij Wikikids. Daarop ook de ervaringen van een stagiair, over het werken met kinderen aan een wiki. Ik denk dat dat een hele actieve vorm van een 'werkstuk maken' is en dat het voor kinderen heel leuk is omdat het ook 'echt' op internet staat en door anderen te lezen is. Voor een bibliotheek een zeer bruikbare vorm om informatie of meningen van gebruikers te verzamelen. Dat kan ook met een blog, maar dat heeft een meer tijdelijker karakter.

2 opmerkingen:

Mirjam zei

Lijkelijk of tijdelijk???? ;)

marjan zei

ach ja, slip of the finger...